Ga direct naar hoofdcontent

Algemene voorwaarden

Regionaal Energieloket - Bewoners

In dit document lees je de algemene voorwaarden voor particuliere woningeigenaren, huurders en gebouweigenaren. We beginnen dit document met een aantal definities waarna we een paar algemene en specifieke artikelen voor de verschillende diensten hebben opgesteld.

Artikel 1. Partijen en definities

In deze algemene voorwaarden worden de volgende termen gebruikt die we eerst zullen toelichten. Maar eerst een toelichting op Regionaal Energieloket.

Regionaal Energieloket : Als wij in dit document Regionaal Energieloket (hierna: REL) noemen, dan doelen we op de volgende juridische entiteiten:

Regionaal Energieloket: Regionaal Energieloket B.V. is gevestigd aan de Willem Landréstraat 2, 1077 KZ, in Amsterdam. Ons KvK-nummer is 76549003. 

Regionaal Energieloket Projecten: Regionaal Energieloket Projecten B.V. is gevestigd aan de Willem Landrestraat 2, 1077 KZ, in Amsterdam. Ons KvK-nummer is 76548775.

REL Backoffice: REL Backoffice B.V. is gevestigd aan de Willem Landréstraat 2, 1077 KZ, in Amsterdam. Ons KvK-nummer is 76548848.

Onze contactgegevens zijn:

Website: www.regionaalenergieloket.nl

Telefoonnummer: 088 525 4110

E-mail: vragen@regionaalenergieloket.nl

Algemene voorwaarden: De Algemene voorwaarden als hierna vermeld. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op particulieren die gebruikmaken van de diensten van REL.

Aanvrager(s): Iedere Bewoner die van een of meerdere Diensten van REL gebruik maakt en deze Algemene voorwaarden heeft aanvaard.

Bedrijf (Bedrijven): De uitvoerende bouw-, isolatie- en installatiebedrijven waar REL een samenwerkingsovereenkomst mee heeft gesloten voor de vervulling van haar Diensten. De bedrijven die alleen zijn opgenomen in ons vakregister (en waar wij geen andere samenwerkingsovereenkomst mee hebben), vallen hier niet onder.

Bewoner(s): Natuurlijke personen die een eigen woning bezitten of huren. Daarnaast voeren we ook voor het MKB projecten uit. Daar bedoelen we met Bewoners de huurder(s) en/of eigenaar(s) van het pand.

Dienst(en): REL verleent verschillende diensten aan Bewoners. Deze diensten staan in Artikel 3 uitgeschreven. In de daaropvolgende artikelen worden specifieke voorwaarden voor deelname aan deze diensten toegelicht. 

Gemeente(n): Gemeenten die opdracht geven aan REL voor het organiseren van een of meerdere Diensten voor haar bewoners. 

Leverancier(s): Dit zijn leveranciers van energiebesparende producten. 

Partijen: REL en Aanvrager.

Artikel 2. Algemene bepalingen

2.1 REL voert haar Diensten zo goed mogelijk uit. Dat wil zeggen naar beste inzicht en vermogen en in lijn met goed vakmanschap. Maar de wereld om ons heen verandert snel. Daarom kunnen we geen garantie geven dat de verstrekte informatie of adviezen geen onvolkomenheden of onjuiste informatie bevat. REL sluit daarom aansprakelijkheid uit op verstrekte informatie en adviezen. 

2.2 Partijen communiceren vaak digitaal met elkaar. Het gebruik van digitale communicatie brengt risico’s met zich mee zoals vertragingen, manipulatie en virussen. REL is niet aansprakelijk voor schade die hieruit eventueel voortvloeit.

2.3 REL is gerechtigd deze Algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen. In dat geval zal REL de Aanvrager(s) tijdig op de hoogte stellen van de wijzigingen. Tussen deze kennisgeving en de inwerkingtreding van de gewijzigde voorwaarden zal tenminste 31 dagen zitten.

2.4 Wijzigingen en aanvullingen op deze Algemene voorwaarden kunnen uitsluitend schriftelijk worden overeengekomen. Waar in deze Algemene voorwaarden ‘schriftelijk’ wordt vermeld, kan tevens elektronisch (via e-mail) worden gelezen.

2.5 Aanvragers moeten:

  1. Minimaal 18 jaar oud zijn.

  2. Wonen in een woning op een voor REL verifieerbaar adres, dat onderdeel is van het geografische gebied waarvoor de Dienst wordt georganiseerd.

  3. Zelf eigenaar, huurder of verhuurder van deze woning zijn, of over schriftelijke toestemming beschikken van de eigenaar van de woning om deel te mogen nemen aan de specifieke Dienst.

2.6 Aanvrager garandeert dat de door hem verstrekte informatie correct is. Indien wijzigingen plaatsvinden in deze gegevens, dan geeft Aanvrager deze per direct schriftelijk door aan REL en, indien Deelnemer reeds in contact is met een Leverancier, tevens aan de Leverancier.

2.7 Door aanmelding erkent Aanvrager deze algemene voorwaarden gelezen te hebben en daarmee akkoord te gaan.

2.8 Aanvrager geeft met de aanvraag toestemming om tijdens, dan wel na afloop van de Dienst per e-mail te worden geïnformeerd over de Dienst. Daarnaast geeft Aanvrager zelf aan wel of niet periodieke nieuwsberichten van REL te willen ontvangen. Indien Aanvrager schriftelijk of telefonisch kenbaar maakt daarop geen prijs te stellen, worden zijn gegevens verwijderd en zal Aanvrager door REL niet langer worden benaderd.

2.9 REL behoudt zich het recht voor om, om wat voor reden dan ook, aanvragen te weigeren. Ook behoudt REL zich het recht voor om Aanvragers bij (op)volgende Diensten te weigeren dan wel van deelname uit te sluiten. 

Artikel 3. Diensten

REL organiseert verschillende diensten voor particuliere woningeigenaren, huurders en gebouweigenaren. Dit zijn onder andere:

  • Website met informatie en klantenservice

  • Advisering

  • Collectieve acties

  • Kadokaarten

  • Energiefixers

  • Declaratieformulier

  • ISDE ontzorging

Voor deze diensten hebben we naast de algemene bepalingen ook een paar specifieke bepalingen per dienst opgenomen in deze algemene voorwaarden (zie de volgende artikelen). 

Artikel 4. Website met informatie en klantenservice

4.1 REL heeft een website met informatie. REL doet haar best alle informatie correct en actueel te houden, maar kan daar geen garantie over geven. 

4.2 Een deel van de informatie en adviezen die REL via haar website aan Bewoners en/of Aanvragers verstrekt is gebaseerd op informatie die door derden aan REL wordt verstrekt. REL kan daarom geen garantie geven over de juistheid en compleetheid van de informatie op haar website. 

4.3 Door REL gegeven adviezen en berekende (kosten)besparingen, zowel via de website, e-mail als telefonisch, zijn indicatief. Daar kunnen Bewoners, Aanvragers of anderen geen rechten aan ontlenen. Dit geldt ook voor informatie over subsidies en financiering. 

4.4 REL heeft een register van bedrijven (vakspecialisten) op haar website staan. Opname in dit register is gratis voor bedrijven. REL toetst de bedrijven die zich voor het register aanmelden niet. REL heeft een neutrale rol en geen actieve samenwerking met de bedrijven die in het register staan. Dit is anders dan bij de collectieve acties (zie artikel 6) waarbij REL een samenwerkingsovereenkomst sluit met het Bedrijf. REL kan geen garantie geven over de juistheid en compleetheid van het register van bedrijven, omdat we afhankelijk zijn van de aanlevering van informatie door de bedrijven. Daarnaast kan REL geen enkele verantwoordelijkheid of garantie geven over de werkzaamheden van de bedrijven in het register. 

Artikel 5. Advisering

5.1 REL verstrekt informatie en advies aan Bewoners en/of Aanvragers over het verduurzamen van de woning. Dit doen wij veelal op afstand telefonisch of per e-mail, via een (online) informatieavond of advisering aan huis.

5.2 Door REL gegeven adviezen en berekende (kosten)besparingen zijn indicatief. Daar kunnen dus geen rechten aan worden ontleend. Dit geldt ook voor informatie over subsidies en financiering. 

5.3 De adviseur van REL brengt in sommige (twijfel)gevallen een prijsindicatie uit, waarna het uitvoerend Bedrijf zelf nog een keer de woning komt schouwen. In dit geval zal het uitvoerende Bedrijf zelf een offerte opstellen richting Aanvrager. 

5.4 Indien een adviseur aan huis van REL direct een offerte afgeeft voor het laten doorvoeren van energiebesparende maatregelen, is dit een offerte die wordt uitgebracht namens een uitvoerend Bedrijf. Indien de Aanvrager de offerte accepteert gaat de Aanvrager een Koopovereenkomst aan met het Bedrijf, niet met REL. REL functioneert als schakel tussen Aanvrager en Bedrijf. REL zal dit ook altijd in de offerte vermelden. Als er in de offerte naar algemene voorwaarden wordt verwezen, dan zijn dit de algemene voorwaarden van het Bedrijf. De Aanvrager gaat middels het tekenen van de offerte een koopovereenkomst aan met het Bedrijf en akkoord met hun algemene voorwaarden. 

5.5 Indien Aanvrager akkoord geeft op de offerte afgegeven door REL, zet REL de informatie van de Aanvrager door aan het in de offerte genoemde Bedrijf. Aanvrager heeft recht op de wettelijke annuleringstermijn. Indien de Aanvrager na de wettelijke annuleringstermijn wil afzien van de klus kan het zijn dat er kosten in rekening gebracht worden.

5.6 De prijsindicaties en offertes die worden uitgebracht door een adviseur van REL hebben een geldigheidstermijn. Na het verlopen van deze termijn is de offerte niet meer geldig. 

5.7 Het kan voorkomen dat het uitvoerende Bedrijf tijdens de uitvoering tegen onverwachte zaken aanloopt waardoor er extra kosten gemaakt moeten worden voor een goede uitvoering van de klus. Het Bedrijf zal deze onverhoopte kosten altijd eerst mondeling of schriftelijk melden alvorens tot het werk overgaan, waardoor Aanvrager niet achteraf zonder overleg geconfronteerd wordt met additionele kosten.

5.8 Het Bedrijf is verantwoordelijk voor de kwaliteit van de geleverde goederen en diensten die volgen uit de koopovereenkomst met de Aanvrager. REL is niet aansprakelijk voor eventuele tekortkomingen in de nakoming van de koopovereenkomst tussen Aanvrager en uitvoerend Bedrijf. REL is niet aansprakelijk in het onverhoopte geval van een faillissement van een uitvoerend Bedrijf. REL probeert altijd een bemiddelende rol te spelen indien er een klacht of conflict zich voordoet, maar er kan geen schade op REL worden verhaald door Aanvrager.

5.9 In het geval dat de adviseur van REL een fout maakt tijdens het advies, wat leidt tot schade, dient de Aanvrager dit onverwijld te melden aan de klachtenprocedure van REL. Indien blijkt dat de adviseur inderdaad een fout heeft gemaakt, zal REL de resulterende schade vergoeden. REL werkt met vaste aannemers die de schade zullen herstellen. Indien de aanvrager echter een eigen uitvoerder wil inschakelen voor het herstel, dient de Aanvrager voorafgaand aan de uitvoering altijd een prijsindicatie aan REL voor goedkeuring voor te leggen

5.10 REL aanvaardt geen aansprakelijkheid voor enige schade die zich voordoet tijdens of na de uitvoering van de opdracht. Die verantwoordelijkheid ligt bij het Uitvoerende bedrijf. In het geval van klachten, kan de Aanvrager zich wenden tot de klachtenprocedure van REL, waarbij REL zal proberen te bemiddelen binnen haar mogelijkheden.

5.11 Indien tijdens het adviesgesprek wordt geconstateerd dat de kruipruimte droog is, maar bij de uitvoering blijkt dat er dermate veel water in de kruipruimte aanwezig is dat de uitvoering van de klus niet door kan gaan, is de bewoner verantwoordelijk voor de betaling van de voorrijkosten van het uitvoerende bedrijf. Het is de verantwoordelijkheid van de bewoner om 24 uur voor de uitvoering te controleren of er al dan niet vocht in de kruipruimte aanwezig is.

5.12 REL en/of het uitvoerende bedrijf dragen geen aansprakelijkheid indien de vloer na de uitvoering van vloer- of bodemisolatie kromtrekt als gevolg van drogere omstandigheden in de kruipruimte. Zowel de adviseur van REL als het uitvoerende bedrijf zullen, voor zover mogelijk, een controle uitvoeren.

5.13 In het geval dat na voltooiing blijkt dat de uiteindelijke kosten meer dan 10% afwijken van het aanvankelijke offertebedrag dat REL heeft geschat, en het redelijkerwijs aantoonbaar is dat deze afwijking het gevolg is van onjuist advies verstrekt door een REL-adviseur, zal REL de extra kosten vergoeden.

5.14 Aanvrager is verantwoordelijk voor het controleren bij de gemeente en/of netbeheerder of er sprake is van netcongestie in hun wijk. Hoewel REL streeft naar volledige informatieverstrekking, kan REL niet altijd volledig op de hoogte zijn van dergelijke omstandigheden. 

5.15 Om schade aan leidingen en het verspreiden van asbest te voorkomen, dient de bewoner een leidingplan en asbestinformatie te verstrekken aan zowel REL als het uitvoerende bedrijf. In het geval van ontbrekende informatie doet REL en het Uitvoerend bedrijf hun best om schade te voorkomen, maar ze zijn niet aansprakelijk voor eventuele schade.

5.16 REL en/of het uitvoerende bedrijf voeren geen bouwtechnische opname uit. Eventuele gebreken in de woning worden gemeld aan de bewoner, maar REL en/of Uitvoerend bedrijf kan niet aansprakelijk worden gesteld voor bouwtechnische problemen in de woning.

5.17 REL en/of het uitvoerend bedrijf is niet aansprakelijk bij schade die is ontstaan door natuurgeweld.

5.18 Als REL verkeerde vierkante meters heeft opgemeten en de Aanvrager daardoor niet meer in aanmerking komt voor subsidie, zal REL de misgelopen subsidiebedragen compenseren en aan de bewoner uitbetalen.

5.19 Als een adviseur van REL subsidie toekent aan een offerte, is de enige manier waarop de Aanvrager de subsidie kan verkrijgen via het uitvoerende bedrijf dat in de offerte is vermeld. Als u echter wilt samenwerken met uw eigen uitvoerder, heeft u de mogelijkheid om gebruik te maken van het declaratieformulier, vooropgesteld dat de gemeente heeft aangegeven dat er een dergelijk formulier beschikbaar is voor de aanvrager. U kunt nagaan of er een declaratieformulier beschikbaar is voor de aanvrager op www.regionaalenergieloket.nl.

5.20 De Aanvrager is verantwoordelijk voor voldoende ventilatie in de woning na het uitvoeren van isolerende maatregelen.

5.21 In het geval dat REL aantoonbaar schade veroorzaakt aan voorwerpen in de woning van de Aanvrager, zal REL verantwoordelijk zijn voor het herstellen van de schade. Als de Aanvrager echter de schade zelf wil of kan herstellen, dient de Aanvrager de geschatte kosten vooraf ter goedkeuring aan REL voor te leggen.

5.22 Aanvrager dient te zorgen voor een veilige werkomgeving voor de adviseur van REL. Als er geen veilige werkomgeving is, behoudt de adviseur het recht om het adviesgesprek af te breken en de woning per direct te verlaten.

5.23 REL en/of uitvoerend bedrijf kan niet door Aanvrager aansprakelijk gesteld worden wanneer er na uitvoering blijkt dat de Rd isolatiewaarde afwijkt van de oorspronkelijke ingeschatte waarde.

5.24 Aanvrager dient op de geplande dag en tijdstip van uitvoering aanwezig te zijn. Als de Aanvrager om welke reden dan ook niet aanwezig kan zijn, is het de verantwoordelijkheid van de Aanvrager om dit tijdig te communiceren met het uitvoerende bedrijf. Als de aanvrager desondanks afwezig is bij de uitvoering, zullen de algemene voorwaarden tussen de aanvrager en het uitvoerende bedrijf van kracht zijn.

5.25 REL en/of het uitvoerende bedrijf kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden door de aanvrager indien er na de uitvoering geluidsoverlast optreedt door een buitenunit van een warmtepomp, ondanks de volledige advisering en inspanningen van REL en het uitvoerende bedrijf.

5.26 REL en/of het uitvoerende bedrijf kunnen niet aansprakelijk worden gesteld door de Aanvrager indien na de uitvoering blijkt dat de warmteafgifte nog niet geschikt is voor LTV (Lage Temperatuur Verwarming) of als de energierekening hoger uitvalt dan aanvankelijk geschat, ondanks de uitgebreide advisering en inspanningen van REL en het uitvoerende bedrijf.

Artikel 6. Collectieve acties

6.1 REL organiseert collectieve acties voor woning- en gebouweigenaren. Het doel van deze collectieve acties is het ontzorgen van zowel woning- en gebouweigenaren als uitvoerende Bedrijven. 

6.2 Deelname aan zo’n collectieve actie is voor Aanvragers gratis, tenzij uitdrukkelijk is aangegeven op de website waar Aanvragers zich kunnen aanmelden dat er kosten zijn verbonden aan de actie. Uitvoerende Bedrijven betalen een percentage van de daadwerkelijke omzet voor de werkzaamheden van REL. 

6.3 REL voert een selectieproces uit om aanbiedingen te vergelijken van uitvoerende Bedrijven die zich hebben ingeschreven voor een collectieve actie. Op basis van vooraf opgestelde criteria wordt er een prijs-/kwaliteitsvergelijking gemaakt. Deze afweging is, ondanks de objectieve afwegingen en criteria, ook altijd subjectief te noemen. Bijvoorbeeld in de weging van de verschillende criteria ten opzichte van elkaar. REL heeft hier een eigen methode voor ontwikkeld en evalueert die elk jaar. Maar dit subjectieve karakter van de beoordeling maakt dat REL richting Aanvragers geen garantie af geeft over de laagste prijs of hoogste kwaliteit.  Het is uiteindelijk aan de Aanvrager zelf om de offerte van het Bedrijf te beoordelen en te besluiten wel of niet mee te doen aan de collectieve actie. 

6.4 Aanvragers sluiten zelf een koopovereenkomst met het Bedrijf. REL en eventueel betrokken Gemeente zijn geen onderdeel van de koopovereenkomst die Aanvrager met een uitvoerend Bedrijf aangaat. 

6.5 Als er in de koopovereenkomst tussen een Aanvrager en een uitvoerend Bedrijf naar Algemene voorwaarden wordt verwezen, dan zijn dit de Algemene voorwaarden van het Bedrijf. De Aanvrager gaat middels het tekenen van de koopovereenkomst van het Bedrijf akkoord met hun voorwaarden. 

REL heeft ook Algemene Voorwaarden voor Bedrijven opgesteld. Het Bedrijf heeft akkoord gegeven op deze Algemene Voorwaarden voor Bedrijven. In het geval in de algemene voorwaarden van het Bedrijf een artikel staat wat conflicteert met de voorwaarden die wij met hen zijn overeengekomen, dan kunnen Aanvragers zich daarop beroepen richting het Bedrijf. De Algemene Voorwaarden voor Bedrijven zijn hier te vinden.

6.6 Het Bedrijf is verantwoordelijk voor de kwaliteit van de geleverde goederen en diensten die volgen uit de koopovereenkomst met de Aanvrager. REL is niet aansprakelijk voor eventuele tekortkomingen in de nakoming van de koopovereenkomst tussen Aanvrager en uitvoerend Bedrijf. REL is niet aansprakelijk in het onverhoopte geval van een faillissement van een uitvoerend Bedrijf. REL probeert altijd een bemiddelende rol te spelen indien er een klacht of conflict zich voordoet, maar er kan geen schade op REL worden verhaald door Aanvrager. 

6.7 Als u als Aanvrager in aanmerking komt voor subsidie van de gemeente, dan zullen wij met het uitvoerende bedrijf organiseren dat zij de subsidie in mindering brengen op de door u te ontvangen factuur. De Aanvrager hoeft op deze manier het subsidiebedrag niet zelf voor te schieten. REL betaalt de subsidie van de Aanvrager uit aan het uitvoerend Bedrijf na uitvoering van de werkzaamheden.  Aanvrager kan maar op één wijze subsidie ontvangen. 

Artikel 7. Kadokaarten

7.1 REL verstrekt in samenwerking met Gemeenten kadokaarten aan Bewoners. Deze kadokaarten hebben als doel bewoners te helpen met de aanschaf van energiebesparende producten. Een deel of in sommige gevallen het volledige aankoopbedrag wordt vergoed middels deze kadokaarten. 

7.2 REL voert de Dienst kadokaarten samen uit met Groupcard B.V. De algemene voorwaarden voor deze Dienst zijn uitgebracht door Groupcard en hier te vinden. 

Artikel 8. Energiefixers

8.1 REL heeft de Dienst energiefixers opgezet om Bewoners te helpen met het terugdringen van hun energierekening. Energiefixers kunnen op verzoek van een Aanvrager energiebesparende producten in het huis installeren en/of achterlaten. 

8.2 Niet alle Bewoners van de Gemeente komen in aanmerking voor een energiefixer. Deze beschikking wordt door Gemeente gemaakt en voorafgaand aan het project met REL gedeeld. Daarnaast is het een limitatieve Dienst, dat wil zeggen vol = vol. Bewoners die in aanmerking komen ontvangen hierover een bericht van REL en/of Gemeente. Het kan dus zijn dat er een aanvraag voor deze Dienst wordt afgewezen.

8.3 REL is niet aansprakelijk voor de werking en/of besparing van de geleverde producten. REL heeft met de Leveranciers een garantieperiode van 2 jaar afgesproken. Dat betekent dat kapotte producten binnen deze periode van 2 jaar retour gestuurd kunnen worden naar de Leverancier. Leverancier zal het product toetsen op de werking en waar nodig repareren of vervangen en retour sturen. Aanvrager kan contact opnemen met REL voor de retourprocedure. 

8.4 De energiefixer bepaalt in het huis van de Aanvrager welke energiebesparende producten een effectieve bijdrage kunnen leveren aan een besparing op de energierekening. Hierbij wordt rekening gehouden met het bestedingsplafond van de producten die binnen de Dienst in die gemeenten zijn vastgesteld. De energiefixer zal uiteraard in overleg treden met Aanvrager over de toepassing van de producten alvorens deze te installeren of achter te laten. Maar Aanvrager heeft geen recht of aanspraak op bepaalde producten. 

8.5 Zowel Aanvrager als REL zullen een annulering van bezoek van de energiefixer zo vroeg mogelijk aan elkaar doorgeven. Een Aanvrager kan een gesprek tot 24 uur van te voren annuleren of op een ander moment inplannen. Let op: het annuleren of wijzigen van de afspraak biedt geen garantie op een nieuwe afspraak, omdat er een beperkt aantal bezoeken beschikbaar is gesteld. 

8.6 Aanvrager dient op het afgesproken moment thuis te zijn. Indien dat niet het geval is, vervalt het recht op een nieuw bezoek van een energiefixer.

Artikel 9. Declaratieformulier


9.1 REL heeft de dienst Declaratieformulier opgezet zodat bewoners die in aanmerking komen voor gemeentelijke subsidie een declaratie van uitgevoerd werk bij REL in kunnen dienen. Aanvrager dient hiervoor het Declaratieformulier volledig en naar waarheid in te vullen. 

9.2 REL stelt alleen het Declaratieformulier beschikbaar wanneer een gemeente REL opdracht heeft gegeven hiervoor. Niet alle Bewoners van de Gemeente komen in aanmerking voor een Declaratie. Deze beschikking wordt door Gemeente gemaakt en voorafgaand aan het project met REL gedeeld. Daarnaast is het een limitatieve Dienst, dat wil zeggen vol = vol. Het kan dus zijn dat er een aanvraag voor deze Dienst wordt afgewezen.

9.3 Een Aanvrager dient voor het indienen van een declaratie in het bezit te zijn van een geldige woningcode. 

9.4 Aanvrager kan maar op één wijze subsidie ontvangen. Indien er een Declaratieformulier wordt ingediend zal REL alle andere inschrijvingen voor projecten waar ook sprake is van subsidieverstrekking annuleren. Daarnaast zullen alle declaraties worden afgewezen als blijkt dat Aanvrager al aanspraak heeft gemaakt op subsidie. 

9.5 REL controleert binnen 10 werkdagen een ingediende declaratie. REL controleert de declaratie op alle onderdelen die beschreven zijn in de voorwaarden van de betreffende gemeente. Na een goedgekeurde controle betaalt REL de subsidie binnen 10 werkdagen uit aan Aanvrager.

9.6 Indien de Declaratie niet voldoet aan de controle van REL vindt er geen uitbetaling van de subsidie plaats.

9.7 REL is in geen geval aansprakelijk voor foutief aangeleverde gegevens door Aanvrager of uitvoerend Bedrijf.

9.8 REL behoudt zich het recht om bij geconstateerde fraude van Aanvrager, alle nieuwe declaraties van Aanvrager automatisch af te keuren.

Artikel 10. ISDE-ontzorging


10.1. REL heeft de dienst ISDE-ontzorging opgezet om bewoners te helpen met het aanvragen van een ISDE subsidie bij Rijksdienst Voor Ondernemen (RVO). Een Aanvrager kan gebruikmaken van de Dienst door het ISDE ontzorgingsformulier in te vullen. 

10.2. REL vraagt een vast bedrag van €49 per aanvraag voor het indienen en afhandelen van een ISDE aanvraag. In sommige gevallen betaalt de Gemeente deze dienst voor Aanvragers uit haar gemeente. Dit zal expliciet vermeld worden, in alle andere gevallen betaalt de Aanvrager zelf voor deze dienst.

10.3. REL dient de ISDE aanvraag binnen 10 werkdagen in met de gegevens van de Aanvrager en de gegevens van het uitvoerend Bedrijf. Het kan zijn dat een uitvoerend Bedrijf nog niet alle gegevens heeft aangeleverd aan REL en het langer duurt voordat REL de aanvraag bij RVO doet. REL is niet aansprakelijk voor het onjuist of ontijdig aanleveren van informatie van het uitvoerende Bedrijf of Aanvrager.

10.4 REL is in geen geval aansprakelijk wanneer de ISDE aanvraag wordt afgekeurd door RVO. REL restitueert het bedrag van €49 niet na een afwijzing. Wel zullen we de Aanvragen informeren als wij vermoeden dat de aanvraag afgewezen gaan worden door RVO.

Artikel 11. Betalingen

11.1 Betaling dient te geschieden binnen 30 dagen na factuurdatum. Bezwaren tegen de hoogte van de facturen en/of declaraties schorten de betalingsverplichting niet op.

11.2 Indien Aanvrager in gebreke blijft de betaling binnen de termijn van 30 dagen te voldoen, is zij van rechtswege in verzuim. REL is gerechtigd om hierop (buitengerechtelijke) incassokosten in rekening te brengen.

Artikel 12. Beperking aansprakelijkheid

12.1 REL is slechts aansprakelijk voor directe schade die is ontstaan door grove schuld of opzet van REL.

12.2 REL is in geen geval aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder in ieder geval begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfs- of andersoortige stagnatie. In het geval van consumentenkoop strekt deze beperking niet verder dan die is toegestaan ingevolge artikel 7:24 BW.

12.3 Indien REL, ondanks bovenstaande, aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid van REL beperkt tot vergoeding van directe schade tot maximaal een bedrag gelijk aan de voor de opdracht overeengekomen vergoeding.

12.4 In geen geval zal onjuist of onvolledig aangeleverde informatie of eventuele fouten in software REL kunnen worden aangerekend.

12.5 REL is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat REL is uitgegaan van onjuiste en/of onvolledig verstrekte gegevens.

12.6 Aanvrager vrijwaart REL tegen alle aanspraken van derden welke direct, indirect, middellijk of onmiddellijk met de uitvoering van de overeenkomst samenhangen.

12.7 REL kan niet aansprakelijk worden gehouden voor enig defect dat verband houdt met een indringing in haar computersysteem of met de aanwezigheid van een virus of van fouten die bepaalde functies van de website kunnen aantasten.

Artikel 13. Intellectuele eigendom

Alle intellectuele eigendomsrechten die REL al dan niet via haar website verstrekt, berusten bij REL, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.

Artikel 14. Klachten

14.1 Klachten in verband met de dienstverlening van REL dienen binnen 14 werkdagen na voltooiing van de betreffende werkzaamheden schriftelijk aan REL te worden gemeld via het online klachtenformulier of via onze telefonische klantenservice (088 525 4110). Na deze termijn wordt (het deel van) de prestatie geacht te zijn aanvaard. Het melden van klachten schort de betalingsverplichting van de Aanvrager niet op.

14.2 De klacht dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten, zodat REL in staat is adequaat te reageren. 

Artikel 15. Overmacht

15.1 Partijen zijn niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting, indien zij daartoe gehinderd worden als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor hun rekening komt.

15.2 Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop REL geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor REL niet in staat is haar verplichtingen na te komen.

Artikel 16. Slotbepalingen

16.1  Algemene inkoop- of andere voorwaarden van de Aanvrager zijn niet van toepassing, tenzij deze door REL uitdrukkelijk zijn aanvaard.

16.2 Indien een of meerdere bepalingen van deze Algemene voorwaarden op enig moment door de rechter geheel of gedeeltelijk worden vernietigd dan wel nietig of onverbindend worden verklaard, dan laat dit de werking van de overige bepalingen onverlet.

16.3 Afwijkingen van deze Algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze schriftelijk en uitdrukkelijk met REL zijn overeengekomen.

16.4 Op elke overeenkomst tussen REL en Aanvrager is Nederlands recht van toepassing.

Privacy

REL heeft een uitgebreide privacyverklaring op haar website staan. De privacyverklaring is hier te vinden.

Heeft u een vraag voor ons?

Stuur ons gerust een e-mail of pak de telefoon. Ons team zit voor u klaar van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 17:30 uur.


3 dames van de klantenservice met telefoon, laptop en headset
Team Klantenservice